Filem Janda Meletup lakonan Salih Yaccob dan Rozie Rashid (1990)

Filem Janda Meletup yang ditayangkan pada 1990 ini mengisahkan Rosnah, seorang janda muda. Kecantikannya telah memikat hati seorang pemuda di kampung yang bernama Kamil. Terbitan Panshah Film Production dan diarahkan oleh Z Lokman.

Filem Janda Meletup

Para Pelakon

Salih Yaccob, Rozie Rashid, Pak Man Telo,  Accapan, Zami Ismail, Norlia Ramli, Yahya Sulong, Rosnah Mat Aris, Shanti, Z.Lokman, Chik, Fauziah Farouk.

Baca: Senarai Filem di Info Bergetar



Sinopsis Janda Meletup

Rosnah seoran janda muda yang cantik tinggal di kampung bersama keluarga bapa saudarannya. Kamil terpesona dengan Rosnah dan cuba memikatnya tapi tak dilayan.

Kamil ambil keputusan untuk berjumpa dengan bomoh dan berharap dia berjaya. Samad yang datang dari Kuala Lumpur datang ke kampung untuk mencari pembantu rumah. Dia berjumpa Rosnah yang bersetujuan berkerja untuknya.

Filem Janda Meletup

Kamil rasa rindu dia pun pergi ke Kuala Lumpur untuk berjumpa Rosnah. Dia mencari pekerjaan di sana dan berhasrat untuk mengawini Rosnah.

Satu hari Kamil telah diculik dan penculik meminta wang tebusan dari isterinya. Rosnah dan Kamil telah cuba untuk menyelamatkan Samad dan berhadapan dengan geng penculik itu.

Apa terjadi seterusnya? Ikut kisah mencuit hati ini dalam filem Janda Meletup.

Related Posts

Load comments